Diagnoza logopedyczna

Jest to pierwszy krok w pracy logopedycznej z dzieckiem. Określa, czy dziecko potrzebuje tego typu pomocy a w przypadku zakwalifikowania na terapię logopedyczną pozwala na zaplanowanie wszystkich podejmowanych później działań. Staram się, aby czas spędzony w gabinecie logopedy był dla dziecka miłym czasem, dlatego też podczas diagnozy przeważa rozmowa oraz zabawa z dzieckiem. Takie podejście pomaga mi budować pozytywną relację bardzo pomocną w późniejszych etapach terapii. Podczas diagnozy badam i obserwuję następujące aspekty rozwoju mowy dziecka:

  • rozumienie mowy,
  • komunikacja,
  • artykulacja,
  • słuch fonemowy – umiejętność różnicowania głosek,
  • sprawność narządów artykulacyjnych,
  • warunki anatomiczne jamy ustnej,
  • sposób oddychania i połykania,
  • lateralizacja,
  • oczekiwane rozwojowo umiejętności poznawcze.

Po przeprowadzeniu badania logopedycznego rodzice dzieci zakwalifikowanych na terapię logopedyczną dostają ode mnie wynik badania wraz z ramowym planem terapii.

Terapia logopedyczna

Uczestniczą w niej dzieci zakwalifikowane w wyniku diagnozy logopedycznej. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, ich długość zależy od ilości dzieci wymagających terapii.  Zdarza się, że dzieci łączone są w pary lub grupy 3-4 osobowe. Podczas zajęć realizowany jest program odpowiadający potrzebom dziecka oraz jego zainteresowaniom.

LOGOPEDA:
Katarzyna Nowak-Molenda

KONTAKT:
sekretariat.p434@eduwarszawa.pl

GODZINY PRACY LOGOPEDY:

  • Poniedziałek / 11:00 – 17:00
  • Środa / 11:00 – 17:00
  • Czwartek / 09:30 – 15:30
Skip to content