Diagnoza logopedyczna

Jest to pierwszy krok w pracy logopedycznej z dzieckiem. Określa, czy dziecko potrzebuje tego typu pomocy a w przypadku zakwalifikowania na terapię logopedyczną pozwala na zaplanowanie wszystkich podejmowanych później działań. Staram się, aby czas spędzony w gabinecie logopedy był dla dziecka miłym czasem, dlatego też podczas diagnozy przeważa rozmowa oraz zabawa z dzieckiem. Takie podejście pomaga mi budować pozytywną relację bardzo pomocną w późniejszych etapach terapii. Podczas diagnozy badam i obserwuję następujące aspekty rozwoju mowy dziecka:

  • rozumienie mowy,
  • komunikacja,
  • artykulacja,
  • słuch fonemowy – umiejętność różnicowania głosek,
  • sprawność narządów artykulacyjnych,
  • warunki anatomiczne jamy ustnej,
  • sposób oddychania i połykania,
  • lateralizacja,
  • oczekiwane rozwojowo umiejętności poznawcze.

Po przeprowadzeniu badania logopedycznego rodzice dzieci zakwalifikowanych na terapię logopedyczną dostają ode mnie wynik badania wraz z ramowym planem terapii.

Terapia logopedyczna

Uczestniczą w niej dzieci zakwalifikowane w wyniku diagnozy logopedycznej. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, ich długość zależy od ilości dzieci wymagających terapii.  Zdarza się, że dzieci łączone są w pary lub grupy 3-4 osobowe. Podczas zajęć realizowany jest program odpowiadający potrzebom dziecka oraz jego zainteresowaniom.

LOGOPEDA:

Maria Jaszczuk

Katarzyna Nowak-Molenda

KONTAKT:
MJaszczuk@eduwarszawa.pl

KaNowak@eduwarszawa.pl

GODZINY PRACY LOGOPEDY:

Maria Jaszczuk

  • Poniedziałek / 8:30 – 15:30
  • Wtorek / 8:30 – 15:30
  • Piątek / 8:30 – 13:00

Godzina dostępności:

  • Poniedziałek / 15:30 – 16:00
  • Wtorek / 13:00 – 13:30

Katarzyna Nowak-Molenda

  • Środa / 13:00 – 15:00
  • Piątek / 13:00 – 15:00

Godzina dostępności:

  • Poniedziałek / 12:45 – 13:45
Skip to content